Eerste fietstocht van Thai Nguyen tot in Bac son. 78km

13 januari 2013

Het eerste stuk ging heel goed, het eerste stuk plat maar dan zoveel bergen.

Het weer was vandaag voor de eerste keer gewoon schitterend, stralende zon en blauwe hemel. Door heel veel kleine dorpjes gereden, hard werkende mensen, dit zelf op zondag. De mais ligt over heel de grond te drogen in de zon en af en toe keren ze er is in. Zoveel mensen die van ver en dichtbij HALLO roepen en daar stopt het meestal bij buiten wat gegiegel of heel veel gegiegel. :-)

En ja we hebben afgezien, zeker de laatste 20km... die bergenm soms gingen we echt nog maar 5per uur... Soms ook wel super hard 48km van de bergen, zelf met warm weer krijg je dan koud.

Het was spannend maar na een tijdje en veel gebaar werk vonden we een hoteltje in bac con: NHA NUGHI, (wat ook een vertaling is van hotel)

Nog een Com rang= je zegt com sang anders verstaan ze je niet= gebakken rijst.

Eerst nog een beenmassage zoals drik aan zijn papa heeft beloofd, bij elke dag we fietsen, dank u schoon papa.