Van Sadec tot in Kampot (grensoversteek cambodja)

22 februari 2013 - Kâmpôt, Cambodja

Donderdag 14 feb

Van An chau tot Kien Luòng gefietst....95 km (ons record niet verbroken). Super mooi onderweg.... maar super warm weer, het zweet liet bijna de straten onderlopen :-), al chance vind je om de 500meter wel een winkeltje en bijhorende hangmatten om uit te rusten..

.Ongelooflijk mooi...velden vol lelies....   Onder weg langs de mekong

Vrijdag van Kien Luong naar Ha tien, een 28km, wij maar hopen dat er een boot was naar Phu Quoc en Jawel.... even heel spannend zoveel volk dat stond aan te schuiven... eerst kregen we zelf geen ticket meer, toch wat blijven staan etc en ineens mochten we er gewoon op.... andere mensen wel wat kwaad. Waarom is ons nog steeds niet duidelijk, houden ze nu rekening met het gewicht, alles gaat er op auto`s, 1000 debrommers... en wij hadden maar een fiets,  een ongelooflijke bedoening. In de ferry was het ondraaglijk heet, dus maar op het dek gaan zitten... wel een lange boottocht!

Op het eiland aangekomen... wat beginnen fietsen enkel zandwegjes, even later bleek dat we op een heel andere kant van het eiland waren en nog een 40 km moeten fietsen, sloeg dat ons even tegen zeg, (ja ook voor dirk) het was al tegen zonsondergang... maar alle geen keuze, fietsen was de boodschap.... geen winkeltje onderweg te bespeuren... heel af en toe een voorbij rijdende brommer...prachtig landschap en dus uiteindelijk toch nog een mooie fietstocht gedaan!
Eiland phu Quoc, zandwegjes....

De laatste 10 km nog het gezelschap gekregen van een Nederlander die hier woonde en bezig was met zijn dagelijkse fietstocht. Lieve man heeft ons nog even rondgeleid in de stad...zijn hotelletje was reeds volzet en wat later bleek het toch niet zo eenvoudig om nog een kamertje te vinden...nog high season! Veel Vietnamese toeristen... . eerste nacht overnacht in een splinternieuw hotel waar de werken nog volop bezig waren, de dag erna wat verder gefietst en ons gesetteld in een resort aan de beach. Even enkele dagen genieten van de zon, zee en strand....ook eens een avondje op stap geweest met 2 oedere australiers...toch ook een ras apart maar was heel leuk! Een van hen was een boer met wel meer dan 100 vierkante kilometer land. Voor ons toch moeilijk voor te stellen.

Phu Quoc, Bai Sao   Bai Sao

Dinsdag 19/02 Vandaag na boottochtje terug nog 13 km gefietst tot aan de Cambodjaanse grens.

Grens overgang.... bye bye Vietnam en welcome Cambodja

totaal gefietste km: 1141 km en dit zonder een lekke band (goei antilek bandjes van Schwalbe!)

De eerste indruk was wel geweldig > wat is het hier rustig...ineens geen brommertjes meer, bijna geen verkeer en bebouwing langs de weg. Vriendelijke mensen, lachende kinderen, werkende mensen op het platte land. Prachtig landschap maar ook duidelijk een stuk armer en primitiever dan Vietnam.

Lieve kindjes van Cambodja...  ...

Vandaag nog gefietst tot aan Kep waar we een kamertje hebben genomen recht tegenover de zee en nog even genoten van het strand en een mooie zonsondergang! Dag erna een klein boottochtje naar klein eiland recht tegenover het dorp...mooie wandeling gemaakt rond het eiland en nog maar eens twee dagen rust aan de beach!

Wandeling rond het eiland.... 8 km kei leuk   Koh Tonsay

Vrijdag 22/02 Vandaag een klein fietstochtje tot in Kampot, de plek met de wereld befaamde peper! Hebben we ondertussen al enkele malen kunnen proeven...hier een steakske met pepersaus is echt geweldig! We hadden wel een stevige wind op kop en de bewolking komt opzetten en terwijl we hier in het internet cafeetje alles zitten neer te typen is het hier serieus aan het regenen. De boeren zullen tevreden zijn want het is hier bijna 2 maanden geleden dat er een druppel was gevallen!

(papa en mama das de plaats van het tv programma hihi xxx)

1. Luc en Stien:
    22 februari 2013
    Weeral een fijne blog met prachtige foto's. Blijven ge nieten mannekes.
    Lieve groetjes, Stien en Luc
  2. Ronny:
    22 februari 2013
    Wederom een prachtig verhaal met mooie foto's
    Groetjes Ronny
  3. Pros en rita:
    22 februari 2013
    hallo als ik je zo aan het water zitten denk ik ga je het thuis nog gewoon kunnen worden. De foto s zijn prachtig kunnen zo zijn in een boekjestaan
    Ik en sven zijn morgen ook weg naar de zon zal mij goed doen
    wat het is nog altijd aan het vriezen papa alleen thuis dirk bedankt om zo goed voor mijn dochtertje dikke kusjes met bomma als goed bedank voor het kaartje, nog een paar jaar wachten tot we er zo uitzien
  4. Pros en rita:
    22 februari 2013
    Alle das weer spannend geweest,blij dat we zo een beetje mee kunnen genieten, van jullie fiets tochtje zeg maar tocht,he
    Thuis ok wel af en toe een rekening, dat hoor erbij geniet nog
    maar verder..van jullie mooie momenten die zich maar opvolgen
    ....daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag mams en paps
  5. Wilfried:
    24 februari 2013
    Prachtige reis zo te lezen!! Nog veeeeeeel plezier!!!!!!!