Cambodja, de grens... Surin tot Bueng Kan

10 maart 2013 - Nong Khai, Thailand

Siem Riep tot O smach met de taxi gedaan, wel even spannend, we hadden de taxi gereserveerd met een reisbureautje.... om 7.00u in de ochtend was hij er....een gewone auto met in de koffer dan nog eens een gastank... en ja onze twee fietsen moesten natuurlijk mee...  Een heel bedoeling maar het is gewoon gelukt...  te zot

Taxi nr grensovergang Cambodja... Thailand

Aangekomen aan de grens veel beziens met onze fietsen terug in elkaar te knutsellen....ze helpen allemaal graag om je fiets vast te houden enz.. Surin... we hebben soms toch beziens... met onze fietsen!

Van de grens tot in Surin gefiets 75km, hierbij kregen we ons eerste cadeautje al... Regen regen regen... dus lekker nat.

In surin naar een avondmarktje geweest man man wat hebben wij lekker gegeten... zoveel kraampjes naast elkaar, wij hebben verschillende dingen geproefd en zo ons buikje lekker vol gegeten... vb>; soort koek met zeevruchten, koriander, sojascheutjes, kruiden. overheerlijk

De olifanten (met bestuurder) rijden hier gewoon door de straten... het stadje is hiervoor bekend, de bevolking die dit doet worden.... SUAI genaamd.

Een dagje rust... Carwashke voor onze fietsen want met de regen gisteren waren ze echt echt vuil. In de avond nog de bus op nr Mukdahan.Carwash... het was nodig na veel regen...

De volgende dag van Mukdahan naar That Phanom 63 km

Het links fietsen is wel even wennenm de mensen in Thailand zijn wel super vriendelijk, je krijgt ongelooflijk veel aanmoediging van de mensen hier.

Onderweg bij een stel vrouwen gaan zitten, super gezellig> foto s laten zien van jawel famillie; papa, mams, sven, bomma en papa van dirk, ze vonden dit super leuk...

Kei gezellige vrouwen... allemaal schatjes...

Het stadje zelf een prachtige Wat bezocht.... zeer bekend hier.... in Thailand.

IMGP4944   IMGP4930

De volgende dag gefiets van That Phanom tot Nakhon Phanom, 57 km, super leuk fietsen langs de mekong, heel weinig verkeer. Zoveel aanmoediging van de mensen, wel toch ook weer veel armoede gezien. De mensen verkopen hier zo langs de weg... massa s look, kruiden, grijze pompoenen....

Onderweg naast de Mekong, super mooi en rustig.  Look look look

Nakhon Phanom tot in Bang Phaeng 52 km, deels ook een Songthaew (mini openlucht busje voo 12 pers of meer) genomen, onze fietsen op dak.

Kei gezellig in zo n busje, de mensen zijn zo lief geinterseerd... ze moeten alles weten... In de SongThaew, super gezellig en kei veel vragen.   Dirk voelde zich goed tussen al de vrouwen hihi

Dirk voelde zich goed tussen al die vrouwen.

Bang Phaeng tot Bung Kan, Jawel weer 81 km gefietst, zo mooi onderweg, velden, bossen, stukken mangroven, waterplassen,

Onderweg naar bueng Kan Onderweg naar bueng Kan Onderweg naar bueng Kan

Tijdens deze fietstocht hebben we het voor de eerste keer echt moeilijk gehad om eten en koud drinken te vinden. Het is hier toch echt wel warm... dus ja het was wel wat spannend....

Moddergevecht.... amai ik had zin om mee te doen... maar fietsen moest ik doen 80km een moddergevecht van kinderen, amai wat had ik zin om mee te doen, dirk zag dit echter niet goed zitten... de boodschap was FIETSEN ;-) hihi

Na de 81 km toch een bus laten stoppen en nog een 150km mee gereden... tot in Nong Khai, hier aangekomen een belgische fietskoppel tegen gekomen, Dimitri en Katrien.... Wel leuk om gewoon is nederlands te praten en ervaringen uit te wisselen. De stad Nong Khai, zeer gezellig, het was zaterdag avondmarkt en aan de mekong rivier was er een soort dansvloer gemaakt en de Thaise mensen gingen hier hun gangen, super leuk om te zien.

De volgende dagen fietsen we nog verder langs de Mekong rivier.... tot in Chiang Khan.