Tweede fietstocht...Bac son - Dong Dang

14 januari 2013 - Lang Son, Vietnam

Het eerste contact met het zadel was pijnlijkm al chance hebben we beide een fietsbroek en jawel poepzalf van mijn papa (merci lieve papa)

Voor het echte vertrek fiesten we even door de stad voor wat eten te zoeken, we botste op een heel leuk marktje los met de fiets erdoor (de brommers doen dat daar ook, enkel nog met een hoop getoeter.

De vis die je ziet leeft allemaal nog en zitten in grotte bakken...precies een zwembadje van bij ons. Toch ligt er ook veel bedorven eten of wat wij toch bedorven vinden.

Al snel zaten we terug in de bergenm waarbij mijn motivatie soms wel op een laag pitje stond. Dus ja Dirk heeft het af en toe moeten horen... Onderweg een vrouz tegen gekomen die een heel stuk heeft gefietstm ze staken elkaar elke keer voorbij... zo zijn we aan de praat geraakt... alle ja praat is misschien veel gezegd. We dachten te verstaan dqt we ook onderweg was naar Lang son, maar na een stuk stopte ze ineens aan heel heel klein wegje en maakte gebaren dat we mee moesten komen... wij maar denken dat het een binnenweg was naar lang-son ... toch gevolgd... smal hoog padje met links en rechts soms water, spannend met een fiets van 30kg of zo... Even later kwamen we aan haar huis... zonder deuren, zonder ramen, geen verwarming... enkel een bed met een gordijn voor, een kast met klein tvke.

IMGP0886

We kregen thee, ze wou voor ons koken, vis... dit hebben we echter afgehouden mits we nog veel te fietsen hadden. Wel erg moeilijk want ze was teleurgesteld. Ocharme, zo n lieve vrouw. De taal maakt het soms toch echt moeilijk!!!!!

Onderweg maken we zoveel mee moeilijk allemaal te beschrijven.

Vandaag 15 de een dagje rust genomen... we fietsen morgen richting kust (Halong Bay)

1. VERCAUTEREN:
    15 januari 2013
    tweede keer dat we een berichtje sturen , het is er heel mooi en echt avontuurlijk ,lekker fietsen geniet ervan ....
    en wij genieten mee groetjes mamma en papa
  2. An, Dirk,Wannes en .......:
    15 januari 2013
    Hoi

Ik leef mee met jullie poepen. Ziet er wel prachtig uit daar.
    Mijn stent is ondertussen geplaatst. Heb er jammer genoeg al een ontsteking van gekregen maar nu aan de betere hand. Met prutske alles ok.
    Geniet er nog van.

Dikke kussen
    An, Dirk, Wannes en ........
  3. Wilfried:
    16 januari 2013
    Blijkbaar erg sociale mensen waar het jachtige leven van bij ons niet bestaat. Daar kunnen we nog wat van leren!! Er gaat zo te zien een nieuwe wereld voor jullie open. Genieten zou ik zeggen!! Sjansaars!!!
  4. Nele:
    hey Inge en Dirk,

amaai, het lijkt me allemaal geweldig avontuurlijk daar. Niet te doen. Ik vind wel niet dat je nu al mag zeuren tegen den Dirk zalla Inge, komaan volhouden!
    Fijne reis nog en genieten maar...

Kus,
    Nele
  5. Leen:
    16 januari 2013
    Amaai , lijkt zo onwerkelijk allemaal als je hier zit. Vor die poep zo rap mogelijk eelt kweken en de rest go with the flow zou ik zo zeggen. Geniet en tot ..;
  6. Caroline:
    16 januari 2013
    Amai, nog eens super veel bewondering voor jullie onderneming. Maar het is echt iets voor jullie hé. Je zal daar waarschijnlijk u ogen wel eens open trekken zeker? Verschillende gebruiken en culturele verschillen.
    Leuk dat de mensen daar zo gastvrij zijn, maar jammer van de taalbarrière.
    Geniet er volle bak van, en als ik van jou was inge zou ik af en toe ook eens een achterwerkmassage vragen aan dirk ;-)
    Hier is het ondertussen al 3 dagen aan het vriezen en is er nog goe wa sneeuw gevallen :-)
    Dus profiteer er nog goe van en ik volg met veel plezier jullie verhalen :-) Groetjes aan Dirk XXX
  7. Bo:
    16 januari 2013
    Super allemaal. En dirk wist waar hij begon toen hij met de fiets wou hè :-) bewondering voor jullie x
  8. Koen:
    17 januari 2013
    Wauw, zo'n gastvrijheid!
    Leuk om te lezen hoe het gaat daar, we denken aan jullie hoor! Hoe zit dat met het tijdsverschil t.o. België?
    Idd opletten met bevrozen voedsel, wie weet hoe vaak is het al (half)ingevrozen hé :)

Amuseer jullie en tot jullie volgende verslag! Xxx
  9. Inge:
    18 januari 2013
    Ja inderdaad af en toe trekken we onze ogen wel eens open, caro>
    Het tijdverschil is 6uur later dan bij jullie.

xxx