Onze eerste dagen....

10 januari 2013 - Thai Nguyen, Vietnam

Hier zijn we dan in Vietnam aangekomen.

Aan de luchthaven stonden ze ons al op te wachten met eem papier:...:Memeer Vandedruysse Dirk, we konden niet volgen waarvoor dit was, even later werd duidelijk dat er een probleem was met de bagage. Ze was nog in doha.

Daar ging onze planning al, even later zagen we onze fietsen verschijnen, dirk zijn bagage zak..., helaas bleek dat mijn fietszak nog in doha lag.

De volgende dag zou het er zijn om 10u pm, dus in de avond...

Ondertussen wij naar een hotel in Thai Nguyen, een dik uur van de luchthaven...drukke rit, met heeeeeeeeel veeeeel getoeter van brommers en auto`s. De fietsen zijn wel in een taxi geraakt ;-) ook al hebben we iets te veel betaald.

Onze eerste poh (soep) gedronken...mmmmm lekker. De dag erop voor de eerste keer met onze fiets door het hectische verkeer in de stad. Valt heel goed mee, maar je mag er niet te veel bij nadenken en vooral moet je al het getoeter negeren!

In de namiddag telefoon van de luchthaven dat we onze bagage konden komen halen tegen de middag....Helaas daar aan gekomen toch geen bagage te vinden...waarbij de hoop toch wel stilaan verdween,

Dan maar een uitstapje naar Hanoi, om om 22.00u terug naar de luchthaven te gaan.. Dit alles kost wel veel aan taxi, terwijl het echte reisgevoel even achter wegen blijft. De bus nemen etc moeten we nog wat leren ....

Wel na een uur en een half wachten, misselijk van de stress,  23.30u eindelijk mijn bagage, JOEPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TOCH EEN FIETSBROEK

Dan nog met taxi naar hotel, vietnam was ondertussen dood, iedereen sliep en onze taxi chauffeur (een heel sympathieke en engels sprekende vietnamees, ondertussen al vanaf Hanoi bij ons en ook tijdens zoektocht naar bagage heel de tijd buiten gewacht) die de weg verloor en zelf heel de tijd aan het zuchten was. Normaal duurt dit 1u. Hij was dus bij ons al vanaf 21.00uur tot 1.30u,

Eindelijk terug aan hotel; 01.30u =GESLOTEN, hek afgesloten. de moed zakte even in onze schoenen. Alles bijeen beginnen brullen, over de poort gekropen etc... eindelijk gehoor van buren... maar dan nog iemand vinden met de sleutel...

Eindelijk een bedje en nog een lekkere warme douche.

Vandaag leuke tocht begonnen met de taxi naar BABE meer, in het hoge noorden van Vietnam. De bergen zijn ongelooflijk mooi... en voor morgen een boottocht, van 8u tot 16u ;-) op het programma.

xxx van Dirk en Inge

1. Kris:
    Dag Inge en Dirk,
    Veel succes met jullie avontuur ! Normaal gezien moet de luchtvaartmaatschappij jullie een vergoeding geven voor de achtergebleven bagage, niet echt veel, maar een klein bedrag om ndzakelijke spulen als ondergoed, t-shirt, broek, tandenborstel, ... en zo te kopen. Om en bij de 50 euro ...
    Mijn lokaal nummer in Vietnam : 0909815784. Het is misschien handig om een lokale symkaart te kopen. Ik heb wel kontaktpersonen in de meeste steden in Vietnam, behalve dan op afgelegen plaatsen als Babe ... Wel in Hanoi, Sapa, Hue, Hoi An, Pleiku, Buon Ma Thuot, Nha Trang, Mui Ne ...
    Groetjes,
    Kris
  2. An, Dirk,Wannes en .......:
    Hallo daar

Het loopt toch vaak niet zoals je gepland hebt. Geniet volop van jullie reis en soigneer die poepkes.

Tot snel
    X
  3. Bo:
    Hey Inge en dirk,
    Wat een begin van jullie reis, maar dit heb je gehad en kan alleen maar beter worden. Jullie zijn echte avonturiers dus dat komt dik in orde. Genieten kan beginnen. Buiten dat het zo mooi is zijn de bergen te doen met de fiets? X
  4. VERCAUTEREN:
    10 januari 2013
    BEN BLIJ DAT ALLES OK IS NU KAN DE VAKANTIE EINDELIJK BEGINNEN ....TOCH AL GENOEG MEEGEMAAKT VIND IK MAAR BINNEN EEN PAAR DAGEN WEET JE ER NIETS MEER VAN...GENIET ERVAN ?HEB NOG 300.00 EURO VAN JE FIESTAKE GEKREGEN...
    KAN JE VAN TAXI AFTREKKEN...GROETJES MAMS EN PAPS EN SVEN
  5. Maarten&elyne:
    inge en dirk,
    leuk om jullie avontuur te horen, mbt de sluitings van de hotels ... komt vaker voor wij hadden dit ook in siem reap (cambodia) dus best vragen tot wat uur je terug kunt komen :) geniet ervan, kijk al uit naar fotos!
  6. Alessandro:
    10 januari 2013
    Hoe? Met de taxi naar Babe-meer, fietsen moeten jullie doen!
    en heu...enkele babes gezien?
  7. Wilfried:
    10 januari 2013
    Een chaotisch begin hé! Maar dat zijn jullie beroepsmatig al gewoon haha.Nu tijd voor rust en genieten!!! En dat die fiets eindelijk van stal kan gehaald worden!! Veel succes en plezier en al hetgeen jullie nu gaan meemaken en ontdekken nemen ze jullie nooit meer af!!
  8. Maria Guerit:
    11 januari 2013
    Hallo Dirk & Inge, Oei, oei, oei!!!!!! Dat is daar al goed begonnen in Vietnam!!! Maar ook gelukkig in orde gekomen, je bagage is terecht, dus nu kan de trip beginnen he! Avontuurlijk word het zeker!!! Dat heb je al kunnen ondervinden!! Inge, niet te veel stressen hé!!! Hopelijk ben je nu voor de rest van jullie tocht stress vrij!!! En ja, als je jullie hotel al binnen moest met over een poort te klimmen!!! Goe bezig zou ik zeggen!!!! Geniet ervan en hou ons op de hoogte!!! Goeie reis verder en voorzichtig hoor! Liefs van M & M
  9. Leon en catharina:
    11 januari 2013
    veel liefs van de buren en geniet er van
    en wees voorzichtig xxx
  10. Lies:
    12 januari 2013
    ej Inge en Dirk,
    amaai precies in de Afrique :)
    nog veel geniet van jullie reis hé en ik blijf jullie volgen hoor
    x
  11. Ronny:
    12 januari 2013
    We genieten mee van jullie avontuurlijke reis. Je hebt toch al iets beleefd hebben we gelezen. We kijken al uit naar het volgend berichtje van jullie trektocht met de fiets doorheen dit land. Wees voorzichtig en geniet er van.
    Groetjes Ronny en Debora xxx
  12. Caroline:
    13 januari 2013
    Wauw, Dat noem ik nu nog eens een vakantie inzetten met een KNAL :-) Gelukkig is het nu achter de rug en zal je er later nog eens om lachen. Dat zijn trouwens de beste verhalen :-)
    Geniet er nu volop van en zoals iedereen hier kijk ik ook uit naar de volgende berichten.
    Groetjes Caroline XXX