Hue naar Hoi an, (WOLKENPAS in Da Nang)

29 januari 2013 - Hoi An, Vietnam

Het fietstochtje van Hue naar Lang co 65km ging goed. De natuur was prachtig af en toe de wegen echt wel te druk.

Hue nr lang co

Na even fietsen; regen regen regen, ongelooflijk hard. Iedereen in Hue heeft dus wel een brommer met een bijhorende poncho ergens in hun zakken, iedereen stopte onder een grote brug om deze aan te doen. Het had wel iets gezellig... en we werden er vrolijk van.... even later ook echt wel nat zelf met poncho.

Poncho weer

Een twee tal uurtjes en de regen was verdwennen.

Aangekomen in Lang Co een hotel gezocht.... we zijn in een RESORT beland, iets boven ons budget maar een voor een kamer met zeezicht mag dit....

Nu het resort lag op zich ligt er wat verlaten bij... enkele mensen maar, een pracht zwembad vol mos gegeroeid, veel losse tegels... veel takken en bomen in het wild... ze hadden precies een storm mee gemaakt ; vergane glorie

Wel de zee met de combinatie van de bergen, de witte en donkere wolken, super mooi , van enthousiame was ik met fietsbroek en al de zee al ingesprongen.... short al helemaal nat.

IMGP1904

In de avond overheerlijk gegeten.... verse springrolls (loempia`s) de bedoeling is dat je ze zelf vult, al chance hebben we wat hulp gekergen van de verkoopster. Ze vond het allemaal grappig en bleef heel de tijd ons wat uitlachen. Een super lieve vrouw!

Verse springrols

26jan: terug de fiets op DE WOLKENPAS van DA Nang....43km

Super goed weer om te beginnen, vroeg opgestaan. Toch echt wel moeten klimmen. De watervalletjes onderweg zorgde voor de nodige verfrissing. Lange trip zonder een kraampje (wat zeer raar is voor vietnam) nu we wel een koud drankje konden gebruiken, al chance hadden we onze eigen drinkenbussen nog.

Tegen 5 als een slakje naar boven en maar blijven klimmen (twee uur aan een stuk op zo), we kregen wel veel aanmoediging van de vietnamesen op hun brommers of van de toeristiten op de busjes.  Van andere fietsers niet want die zijn we niet tegen gekomen :-)

Wat was ik blij als ik de top zag en samen met drik de laatste meet fietsen en gewonnen hebben we ook een prachtig uitzicht en een geweldige lange afdaling.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bo:
    29 januari 2013
    en hoe zit dat met die fietspoep? Nog te doen?
    En zeker na zo'n lange en zware fietstochten

x
  2. VERCAUTEREN:
    29 januari 2013
    weer al een avontuur bij ik ga niet met jullie fietsen,als jullie terug zijn zenne, wij hebben ons een caravanneke nee geen drie maandenekocht
    4 pers iets groter dan voorzien maar is nog in goede staat,
    1994 bouwjaar , gaan in mei waarschijnlijk mee naar spanje,voor 3 weken nee geen 3 maanden,amuseer jullie maar ,met ons alles ok en met de bomma ook heeft naar de fotos gezien.......geniet maar verder he...................
  3. Ronny:
    29 januari 2013
    Twee uur tegen 5 km per uur klimmen is niet niks. Ik zou je ook blijven aanmoedigen. De vietnamezen zullen wel de ogen uit hu kop hebben gekeken hoe jullie met de fiets naar boven moesten gaan. Misschien nog nooit eerder gezien.
    Prachtige foto's die jullie steeds nemen.
    Hier in Belgie momenteel veel regen en wind, sneeuw is gesmolten en weg.
    Nog veel fietslezier
    Ronny en Debora
  4. Inge:
    30 januari 2013
    Bedankt allemaal vổ jullie lieve reacties! xxx
  5. Rozemaai:
    30 januari 2013
    Amaai, ziet er allemaal mooi en lekker uit. Jullie worden wel gemist hier. Seppe heeft net nog, zonder het te weten, aan Dirk gevraagd of hij straks de nacht kan komen doen. Als ge u haast Dirk, zijt ge zeker nog op tijd!!!! Als Arletteke die rekening ziet!!!
    In ieder geval we houden het Fort wel recht, genieten jullie maar van alles en nog veel reisplezier.

De Rozemaaiers
  6. Luc en Stien:
    31 januari 2013
    We hebben net met papa alle foto's bekeken en we krijgen er niet genoeg van!!! Papa snapt wel niet zo goed hoe alles werkt maar hij vindt het geweldig dat hij mee kan volgen.
    't Was wel duidelijk dat het goeie weer bij jullie aangekomen is, genieten maar!!!!
    Veel lieve groetjes, papa, Stien en Luc
  7. VERCAUTEREN:
    1 februari 2013
    inge het is een febr heb je foto s nog eens bekeken ik begin jetoch een beetje te missen maar ik troost mij bijna een maand voorbij nog twee te gaan
    hier regen en grijs wil de zon!!!!!!!!!
    ben juist gaan werken nu naar bomma wat we gaan zien voor kleren voor haar kusjes ook voor dirk mama