Van 19 jan tot 23 januari

24 januari 2013 - Hue, Vietnam

Zat 19 jan

De brommer huren was een leuk idee... We bezochten een hospital cave. Je moest het wel met de gids doen anders mocht je niet binnen... In de rots is een soort bunker gebouwd... we zullen zeggen een chique bunker... er was een keuken, badkamer, zwembad, drie verdiepingen,...De vietnamesen hebben dit ooit gebouwd na de oorlog met de Franse. Het eiland op zich heeft enkel last gehad van bommen, maar de grot is in perfecte staat gebleven... In de vietnam oorlog zijn hier veel soldaten heen gebracht voor medische zorgen.

Tijdens een restaurant bezoek een massage gekregen van Mister Van COOC van Dung. Wel echt zalig en slaap verwekkend... wel helemaal wakker toen hij even mijn nekje liet krakken of dat het niets was.....

.Massage  in het restaurant

We beseffen wel dat het moeilijk wordt met de tijd.... er is zoveel te doen/zien/ fietsen en te beleven... we moeten keuze`s maken.

In de late avond een vis stoofpot gegeten het doet je denken aan fondue, maar in dit gerecht moet je alles zelf koken.... de mie, de groenten, en je eigen vis. Super leuk om te doen. Oke er passeert wel wat tijd... met die stokjes....

Zondag 20 jan

Met de supersnelle vliegende boot > VE TAU CAO TOC naar Hai phong.. 45min op de boot, die boot gaat echt 70 km per uur denk ik te zot, precies in een vliegtuig.

Aangekomen op zoek naar het busstation, waarbij de fiets in een super drukke stad  goed uitkomt. De bus naar Ninh Binh.

Den dirk op straat naar de kapper geweest, de spiegel hangt gewoon tegen de muur... en de haren van zoveel mannen vliegt daar in het rond.

De kapper op straat!

De volgende dag zijn ze met de fiets richting Tam coc gereden. Een bootje huren met een roeivrouw erbij< Het varen op de rivier en onder de rotsen, echt heel knap en rustgevend. Geen lawaai van het motor enkel gepedel.

Het roeien doen de vrouwen met hun voeten, wat enorm zwaar is. Dirk heeft even geprobeerd weliswaar met zijn handen.

Tam Coc  Tam Coc

Dinsdag 22 jan

Met de brommer naar aan het Cuc Phuong Nationaal Park.

Het was super leuk, wel wat tropische regen... de wandeling in de regen was super mooi en niet koud.  De bomen zijn machtig groot....

Boompje? of Ingeske?

De grot was ongelooflijk groot en we moesten onze pillamp gebruiken om ze te verkennen... er waren zelf ladders geplaats etc zo groot was de grot ... maar licht enkel pillamp! Ik had de pillamp dus ja dirk kreeg het af en toe wel  op zijn zenuwen...van mijn wild geschijn... er moest maar is een beest kruipen ;-)

In de avond gingen we een vietnamees restaurantje proberen... nu bleek dat we enkel in een desserten huisje waren... Wat we hebben gegeten weten we nog niet goed maar wel SUPER lekker... gelatine slierten ijsje yoghurt achtig.

In de avond de nacht bus naar HUE....

De kou is hier echt wel voorbij... warme kledij stoppen we weg....

Hue is een super mooie, propere, groene stad er is een grote rivier dwars door de stad.   Er zijn heel veel hippe winkeltjes.... de stad is wel toeristisch... wel veel verkopers etc je moet ze echt regelmatig negeren... maar ja dan heb je iemand als Dirk die naar iedereen lacht...  en alles wil kopen,  al chance ben ik er af en toe om hem duidelijk te maken dat we echt wel degelijk met de FIETS zijn..... We zittten al met een thee servies vanaf Lang son! (oke wel een super mooi)

We bezochten het prachtige keizelijk paleis...

De draak van de keizerlijke stad   De keizerlijke stad

1. Ronny:
    24 januari 2013
    Allemaal samen prachtige ervaringen die je niet zult vergeten en waar je veel verhalen over zult kunnen vertellen.
    Ook de kapper buiten op straat is iets dat je niet vaak zult meemaken.
    Jullie hebben echt al veel mooie foto's getrokken waar we mee van kunnen genieten.
    Hier in Belgie is het nog steeds goed aan het vriezen.
    Volgende week zou de temperatuur ietsje naar boven terug gaan.
    Geniet verder van jullie verlof,

groetjes Ronny en Debora
  2. Leon en catharina:
    24 januari 2013
    amaai zeg het is er wel erg mooi he maar wel vermoeiend denk ik
    groetjes leon en catharina
  3. VERCAUTEREN:
    24 januari 2013
    ons mama en ik genieten een beetje mee mooie fotos,lekker eten,zie dat get kunt na maken als jullie terug zijn,koken is
    mijn ding wel,als get nog nie moest weten,keb nog 300 € van je
    autooke gekregen...bij ons nog steeds koud vanaf zondag beter
    maar dan regen en 8 a 10 graden ge mist hier niks wa weer betreft...thuis is alles ok
  4. Marlies:
    25 januari 2013
    He sjoekes!!!
    Wat een toffe verhalen...! Mijn blog is meer een foto-album, kijk gerust eens op hetmarliesje.blogspot.com.
    Enige kans dat we mekaar kunnen tegenkomen? Ik ben waarschijnlijk vanaf 10 februari in laos of Cambodja.
    Heel veel genot en plezier nog!
    Marlies
  5. Koen:
    25 januari 2013
    Zalig, ik zie jullie echt al lopen in die grot en bij die verkopers. Chique foto's maar ik had in anders verwacht van u hé Inge ;). Tot jullie volgende verslag en dikke kussen!!!
    Koen&Christophe
    Ps: hier alles goed alleen heel koud, tot -14 's nachts...
  6. Koen deloose:
    28 januari 2013
    Klein beetje jaloers op jullie avontuur maar vooral trots dat ik jullie mijn vrienden mag noemen .blijven trappen inge .
    Zoen
  7. Bo:
    29 januari 2013
    hela, amai wat een reis seg. Geniet van elke moment. Ik ben al blij dat we kunnen meevolgen :-)